Κάθε ελεύθερος επαγγελματίας και ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης ζει καθημερινά ένα δίλημμα. Από τη μία, οι συνδρομητικές cloud εφαρμογές υπόσχονται τάξη και αυτοματισμό, αλλά το μηνιαίο κόστος αθροίζεται, η πολυπλοκότητα τρομάζει και η ιδέα ότι τα πολύτιμα δεδομένα σας βρίσκονται «κάπου εκεί έξω» σας κάνει να νιώθετε ανασφαλείς. Από την άλλη, υπάρχει η γνώριμη λύση του Excel: οικονομική, οικεία, αλλά συχνά πηγή χάους, λαθών και ατελείωτων, χαμένων ωρών.
Τι θα γινόταν όμως αν η εικόνα που έχετε για το Excel ήταν περιορισμένη; Τι θα γινόταν αν υπήρχε ένας τρίτος δρόμος, που συνδυάζει την οικονομία και τον έλεγχο του Excel με την ισχύ και την ευχρηστία μιας επαγγελματικής εφαρμογής;
Αυτή είναι η στιγμή να αποσαφηνίσουμε μια μεγάλη παρεξήγηση.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Όταν η επιχείρησή σας βασίζεται σε απλά αρχεία Excel, το πιθανότερο είναι να αναγνωρίζετε την παρακάτω εικόνα: δεκάδες αρχεία με ονόματα όπως Πελάτες_final_v2.xlsx, λάθη από ατελείωτες αντιγραφές-επικολλήσεις, και μηδενική δυνατότητα να συνεργαστείτε με έναν συνάδελφο χωρίς να δημιουργηθούν αντικρουόμενα αντίγραφα. Στο τέλος της ημέρας, αντί να έχετε μια καθαρή εικόνα της επιχείρησής σας, έχετε έναν ψηφιακό πονοκέφαλο.
Αυτή η προσέγγιση είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Όχι επειδή το Excel είναι λάθος εργαλείο, αλλά επειδή το χρησιμοποιούμε με λάθος τρόπο.
Τώρα, φανταστείτε να ανοίγετε ένα αρχείο Excel και αντί για ένα αχανές πλέγμα κελιών, να βλέπετε μπροστά σας ένα καθαρό μενού. Με μεγάλα, ευδιάκριτα κουμπιά: «Νέα Τιμολόγηση», «Καταχώρηση Δαπάνης», «Αναφορά Υπολοίπων».
Αυτή είναι η φιλοσοφία πίσω από μια πραγματική εφαρμογή Excel. Δεν είναι ένα template. Είναι ένα πλήρες, αυτόνομο πρόγραμμα που έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα του Excel, κρύβοντας όλη την πολυπλοκότητα. Ο χρήστης δεν χρειάζεται να ξέρει ούτε μία συνάρτηση. Απλά χρησιμοποιεί ένα εύχρηστο εργαλείο, σχεδιασμένο ακριβώς για τις δικές του ανάγκες.
Αυτό από μόνο του είναι μια επανάσταση. Αλλά τι γίνεται με τη συνεργασία;
Εδώ βρίσκεται η πραγματική καινοτομία. Για τις περιπτώσεις ομάδων, η λύση δεν είναι ένα κοινόχρηστο αρχείο, αλλά μια έξυπνη αρχιτεκτονική Master-Client.
Ακούγεται τεχνικό, αλλά στην πράξη είναι απλό:
Αυτή η μέθοδος εξαλείφει πλήρως τα αντικρουόμενα αρχεία και επιτρέπει την ασφαλή, ομαδική εργασία. Πρόσφατα, για ένα λογιστικό γραφείο 20 ατόμων, αυτή η λύση μεταμόρφωσε την παρακολούθηση των εργασιών από μια χαοτική διαδικασία σε ένα απόλυτα ελεγχόμενο σύστημα, δίνοντας στον υπεύθυνο μια πρωτοφανή εικόνα της παραγωγικότητας της ομάδας του.
Η δύναμη αυτής της προσέγγισης φαίνεται καλύτερα σε πραγματικές ιστορίες. Ένας πελάτης μας, ιδιοκτήτης επιχείρησης, διατηρούσε για χρόνια το πελατολόγιό του και τα υπόλοιπα σε σημειωματάρια, χαρτιά και τηλέφωνα. Το αποτέλεσμα; Δεν ήξερε ποτέ με σιγουριά ποιος του χρωστάει, πόσα και από πότε.
Αφού απέκτησε τη δική του εφαρμογή πελατολογίου στο Excel, η εικόνα άλλαξε ριζικά. Από εκεί που βασίλευε το χάος, τώρα με το πάτημα ενός κουμπιού βλέπει στο προσωπικό του dashboard τις συνολικές χρεώσεις, τις εισπράξεις ανά περίοδο, τα ακριβή υπόλοιπα κάθε πελάτη και τα προβλεπόμενα έσοδα για το επόμενο διάστημα. Από την απόλυτη άγνοια, στην απόλυτη γνώση.
Αν αναγνωρίζετε τον εαυτό σας σε μία από τις παρακάτω προτάσεις, τότε η απάντηση είναι «ναι».
Στο myexcel.gr, αυτή είναι η αποστολή μας. Δεν πουλάμε απλά υπολογιστικά φύλλα. Αναπτύσσουμε επαγγελματικές, ασφαλείς και πανίσχυρες εφαρμογές λογισμικού που αξιοποιούν την πλατφόρμα του Excel για να σας δώσουν τη λύση που χρειάζεστε, με το κόστος που μπορείτε να αντέξετε.
Αν είστε έτοιμοι να δείτε το Excel με άλλο μάτι και την επιχείρησή σας να οργανώνεται ουσιαστικά, αξίζει να μας εμπιστευτείτε.